Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Ülesanne #8: Makett

Makett kooliruumi uuest kujundusest.

Kommenteerivad: Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Kaasa löövad aktiivsed tudengid on Karl Erik Miller kolmandalt kursuselt ning magistrandid Merilin Kaup, Laura Pint ja Margus Tammik. Vilistlastest kirjutavad tagasisidet Ann Kristiin Entson, Elina Liiva ja Andrea Miku.

ENALi liikmed Merilin, Laura, Margus, Ann Kristiin ja Elina hoolitsevad eri koolide arhitektuuritudengite ühtsustunde ja täiendõppe võimaluste eest väljaspool akadeemiat. Näiteks korraldati möödunud suvel Valgas rahvusvahelist mastaapset arhitektuuri suvekooli “Apathy”.

Andrea täiendab end õpetamisealaselt Noored Kooli programmis.
Ann Kristiin juhendab õpilasi ka Arhitektuurikoolis.

Saue Gümnaasium / Kuldne Trio

Kristelle-Ly Kruuleht, Heleri Marion Rüütel, Lisette Marii Kivimäe

Me valisime just selle ruumi, esimese korruse koridori, sest see on ruum kus me tahaks ise puhata vahetundide ajal ja puhata pingelistest tundidest või pärast tunde trenne või huviringe oodates. Kuna ruum on esimesel korrusel on sinna hea minna, kui hommikul kooli varem tuled ning seal oodata kuni sõbrad jõuavad selle asemel, et kitsas garderoobis istuda ja teistel ees olla.

Muuta tahtsime kõige enam seda, et selles koridoris ei oleks enam nii tühi ja mitte just kõle, aga just, et seal oleks natuke hubasem tunne olla. Kindlasti ka seda, et kui õpilased kappide juures käivad või selles kohas õpivad oleks neil mugavam seda teha.

Maketti ja esitluse tegemisel olid rollid jaotatud nii, et maketti ehitas Heleri, Kristelle varustas meid materjalidega ning mina ehk Lisette, kirjutan siin seda kirja. Kõikides teistes ülesannetes panime me koos pead kokku ning mõtlesime ja töötasime grupina.

Murekohad olid kindlasti karantiini pärast need, et poed olid kinni ning materjale oli raske saada, kindlasti oli ka see, et me ei tohtinud kokku saada, kas vanemad ei lubanud v mõnel liikmel ei olnud lihtsalt võimalik kokku saada. Raskused olid ka võib-olla eriarvamused meie kolme vahel, kui näiteks ei suutnud otsustada, kes see kord postitab. Rõõm ja ka mõnes mõttes kergendus oli kui saime mõne ülesande esitatud. Alati olid üllatuseks meile ka kõik kommentaarid, mille saime, kas enda juhendajalt/õpetajalt või kooliruumi kommenteerijatelt. Isegi kui kommentaar ei olnud kõige positiivsem oli seal omajagu üllatust sees.

Kõige suuremad ootused olid kindlasti koolist ühe ruumi ümber kujundamine ja maketi ehitamine. Need ootused ka täitusid. Muidugi natuke pettumust oli ise endas, kui mõne asjaga jänni jäime, aga muidu on kõik olnud väga põnev kuid ootame, et saaks selle tehtud ja suvevaheaeg tuleks kiiremini.

Meie hindame oma valminud tööd suhteliselt kõrgelt kuna sinna siiski läks meil mitmeid tunde, kas siis selle peale, et mõelda kuidas või mida järgmisena teha. Me oleme enda töödega rahul kuna saime seda kõike koos teha ning selle käigus ka mitte liiga üle mõelda.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Karl Erik:
Tundub, et ise saite projektiga sisemist loovust väljendada ja endale tähtsat korda saata, mis peaks kindlasti olema ruumiloome juures kõige olulisem. Maketi reaalse valmimise üle on ka hea meel, materjalivalik on täitsa tasemel. Ehk kui millegi kallal nokkida, siis skaala tundub veidi paigast ära - mööbel üledimensioneeritud või seinad liiga väiksed - aga algajal ikka juhtub. Palju õnne eduka projekti puhul, on näha, et teis on kirge!


Saue Gümnaasium / GSK

Kätriin Kondel
Grete Kürsa
Saara Lootsar

Tiimi nimed ja liikmed-GSK, Kätriin, Grete, Saara

Miks valisite sellise kooliruumi kujundamiseks?- Valisime selle koha, sest see oli avar koht ning see tundus väga tühi olevat. Soovisime seda täiendada.

Mida tahtsite selles ruumis kõige enam muuta ja miks?-Tahtsime ruumi tuua rohkem värve ja muuta seda vähem igavamaks, sest seal veedavad paljud inimesed aega peale kooli ning kooli ajal. See oleks koolist mõnus vaheldus.

Kuidas olid rollid jaotatud tiimis st kes mille eest vastutas?-Kätriin vastutas üleslaadimiste, piltide ja kirjutamiste eest, Grete vastutas maketti, idee ja piltide eest. Saara vastutas lõppidee eest.

Millised olid projektis murekohad, raskused?-Grupiga koostöö

Millised olid projektis rõõmud, üllatused?-Kui idee hakkas lendama oli väga põnev seda kõike kirja panna.

Millised olid ootused kui valisite arhitektuuri loovtöö ja kas need ootused täitusid või kogesite pettumust?-

Ootused olid, et saab maketti meisterdada ning oma loovust arendada. Ootused täitusid.

Kuidas hindad oma valminud tööd? -Väga ilus


Narva Pähklimäe Gümnaasium / PROJEKT mp5

Aleksandra Simohhina, Diana Semibratova, Polina Zassovitskaja

Otsustasime anda teile täieliku pildi sellest, milline me tahame, et meie kooli kohvik välja näeks. Kuna ka teie ei saa õue minna ja koguneda mõnda kohta ning see töö on ühine, otsustasime näidata teile 3D-projekti söögituba. Näidake teile, kuidas näevad välja kõik nurgad, seinad, värvid ja kõik muud söögitoa detailid. Söögitoa sisekujunduse kujundamisel tahtsime kõigepealt luua kõige sillerdava ja mugava õhkkonna, mis soodustab head tuju ja isu.
Fotosid näete allpool.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Väga ilus mudel. Kuna tegemist on suuremahulise projektiga, kus oluline osa on värvidel ja mööblil, ongi seda ehk 3D mudelis parem esitada kui maketis. Sillerdava ning mugava atmosfääri loomine on teil hästi õnnestunud. Tore oleks nendel piltidel ka mõnda inimest näha (:


Saue Gümnaasium / MEM

Marta Rõigas, Elinor Loikmaa, Maribel Kivi

Valisime kooli garderoobi, kuna meie arvates vajasid just garderoobid uuendamist. Tahtsime teha need funktsionaalsemaks, turvalisemaks ja ilusamaks. Kõige suurem probleem garderoobidega oli nendele ligipääsetavus. Kooli tulles ja koolist lahkudes oli raske oma asjadele ligi pääseda rahvamassi tõttu. Samal ajal oli ka probleemiks turvalisus. Garderoobid olid koguaeg avatud ja sealt saaks ükskõik kes su asjad ära varastada.
Tahaksime lisada ruumi kapid ja ukse turvalisuse jaoks. Tahame garderoobidesse lisada ka peegli. Tänu uksele ja kappidele oleks igal õpilasel turvalisem tunne jätta oma asjad garderoobi ning garderoobid näeksid välja avatumad, tühjemad ja puhtamad.
Iga nädal, kui tulid uued ülesanded jaotasime ülesanded erinevalt ära. Niiviisi ei hakanud kunagi igav ja saime kasutada ära oma tugevusi.
Raskuseks oli kindlasti maketi tegemine. Selle kokkupanemine oli kindlasti keerukam kui oodata oskasime. Lisaks oli seda keeruline teha üksteisest distantsi hoides.
Meie jaoks oli üllatav see, kui palju asju kaasneb ühe ruumi uuendamisega seoses. Erinevad ülesanded, millega pidi kaasõpilasi analüüsima, erinevad pildistamis ülesanded ja märkamise peale üles ehitatud ülesanded. Paneme ennast ümbritsevaid asju nüüd kindlasti hoolikamalt tähele.
Otseseid ootuseid meil seoses arhitektuuri loovtööga ei olnud. Kõige suurem ootus oli meil just selle disainimise poole pealt. Ideid oli palju ja tahtsime väga neid teostama hakata.
Oleme enda tööga väga rahul. Kõik läks edukalt ja suuri probleeme meil ei tekkinud. Natukene oli ikka raske ka, aga saime hakkama ja oleme väga õnnelikud. Oleme väga rahul oma valiku ja otsustega.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Laura:
Olete valmis saanud väga vahva maketiga. On näha, et olete tõesti vaeva näinud ja lisanud maketti detailsust. Makett annab hea ülevaate teie lahendusest . Mulle väga meeldib, et olete toonud maketti erinevad materjalid nagu peegel, põrandaplaadid jne. See annab edasi palju karakterit ning parema ettekujutuse.
Mul on hea meel kuulda, et oskate rohkem märgata ruumi enda ümber. See nende ülesannete eesmärgiks ongi olnud.
Mina olen ka väga rahul teie tulemusega ning kiidan hea töö eest.


Saue Gümnaasium / Uno paralelo

Tiina Irula, Kadi Erendi, Nele Salusaar, Kertu Madelene Ladva

Me valisime maketti alaks vana puhveti asukoha. Paar aastat tagasi muudeti puhveti asukoht sööklasse kuid oleme kahe aasta jooksul märganud, et sööklasse ei mahu õpilased selle tõttu ära. Otsustasime maketti alaks võtta vana puhveti ala ning teha sinna uue ja moodsama kohviku\puhkeala. Meie mõte oli kasutada kõik võimalik ruum mis seal alal on. Kasutasime maketti tegemisel pappi, lõnga, riiet, hambatikke, guašš värve ja paberit.
Kardinad otsustasime heegeldada, sest muidu oleks olnud kõik papp ja paber.

Raamaturiiuli otsustasime teha pappist, et riiul poleks tühi siis otsustsime paber ribadele anda värvi, et need näeksid välja nagu raamatud.

Akende tegemiseks otsustasime kasutada kiirköitja kilet. Kuna see paistis kõige paremini läbi ja need ei lähe kiiresti katki.

Kõik muu mööbel on tehtud pappist ja tikudest ning diivanile ja tugitoolidele tegime kangast padjad.

Kuna praegu pole võimalik kokku saada siis jagasime oma vahel ülesanded ära, kes mida teeb. Elementide tegemiseks otsustasime võtta käepärased vahendid, mis on kindlalt kõigil meil kodus olemas. Me saime kolm nädalat teisipäeviti kokku nendega kellel midagi meisterdada oli. Samuti meisterdasime ka vabal ajal kui viitsimust oli.

Kommenteerivad:

Eesti Noorte Arhitektide Liidu (ENAL) liikmed ja EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid ning värsked vilistlased

Elina:

Tere!

Olete olnud leidlikud ning tänu sellele on välja tulnud väga tore makett, mis annab edasi ruumi olemuse.

Samuti on tore, et olete tõepoolest ka maketis detailideni ruumi läbi lahendanud - see on aeganõudev, kuid edasisele tööle mäeldes arhitekti jaoks väga oluline samm.


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!